Åh, typiskt!

Har varit i stan praktiskt taget hela dagen. Först hos tandläkaren vid ett, sen var det meningen att jag skulle träna ihop med Berit men hon kunde inte komma så jag åkte upp till Roger och tog hundarna och barnvagnen och gick ner till Ulla-Britt och drack kaffe en stund istället. Sen var det hundklubben som gällde. Men dessvärre, eller vad man nu ska säga, så har Jonathan sovit större delen av dagen och tyckte nu att det räckte så det blev inte mycket tränat för min del. En snäll kompis puttade lite på vagnen så jag fick göra några framåtsändanden i alla fall. När jag var klar med det skulle jag gå tillbaka med en grej jag använt så går jag förbi ett par som håller på och tränar hopp över hinder med sin cattledog-hane och precis nar jag passerat där så kommer han farandes och hoppar på min icke ont anande Tiili. Hon blev jätteförvånad och skitförbannad. När hon har försvarat sig från påhoppet och han tar lite avstånd talar jag bestämt om för henne att det räcker och får henne att lugna ner sig. När jag sedan börjar gå igen hör jag bara att någon ropar se upp bakom mig, så kommer han igen! Samma procedur igen då, och jag lyckas få min hund att lugna ner sig. Vad tror ni den andra hundägaren gör?! Inget! Hon ropar bara in sin hund och fortsätter att träna. Detta är för mig mycket anmärkningsbart! Hon bad inte ens om ursäkt. Inte nog med att min hund blev mycket upprörd så ryckte hon till så i min hand att jag knappt kunde lyfta Jonathan med högerhanden sen. Inte speciellt roligt. Sådant gör mig så förbannad! Visst att ens hund kan smita, det händer alla någon gång, men att man inte gör nåt åt det stör mig till förbannelse! Men men...tränar man klicker så får man ju tydligen aldrig säga nej till sin hund utan då får den tydligen göra lite som den vill, och när det råkar bli rätt så klickar man och berömmer?! Har i sig inget emot klicker då min hund är "inklickad" och tränad med klicker för att få bättre kontakt men jag tror att alla hundar mår bra av att få veta när den gör fel oxå, speciellt i ett sånt här fall!

Nä, nu är det tv:n som gäller...god natt och sov gott alla trevliga människor!

//Malin

Kommentarer
Postat av: Lexie

sov gott :)

2008-04-21 @ 21:46:21
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Eleonore

Hej :) Vad roligt du tyckte det! Kände mig faktiskt riktigt nöjd med denna layouten! :) Tackar så mycket!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
/Eleonore

2008-04-21 @ 21:46:23
URL: http://www.sahlineleonore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0