Äntligen

Nu så kan man äntligen uppdatera bloggen. Känns som det tagit en hel evighet innan det gått att logga in igen. Men nu är vi på G .

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så vann jag och Tiili vårat KM i lydnad i lördags . Och som ni vet, ni som läser min blogg aktivt, så hade jag gått in för att vinna detta år. Jag har varit med i flera år på KM:et men aldrig vunnit det så nu tyckte jag det var dags . Jag har legat i och tränat massor inför detta och lyckats få allt att fungera riktigt bra. Men sen är det som vanligt att det inte går som jag vill på tävling . Antagligen blir jag så nervös och dessutom har jag sån prestationsångest så Tiili blir väldigt påverkad av detta och då fattar hon inte ens ett sådant enkelt moment som läggande under gång. Och det är alltid det momentet som går fel på tävling. Men jag gjorde en chansning denna gång och drog i med ett dubbelkommando och då la hon sig . Sen hade jag väl lite tur med att det var P-O som dömde oxå, han är rätt snäll i sin bedömning över lag. 181 poäng fick vi ihop! Det är inte illa det!! Tvåan fick bara ihop 132 poäng och trean 129, om jag minns rätt. Så med andra ord hade jag 49 poängs marginal! Känns bra .

Igår var jag nere på klubben en extra gång innan Arnes grupp. Ulla-Britts träningsgäng var nämligen där så då passade jag på att åka dit och träna jag med. Ulla-Britt tränade inte själv så hon tog hand om Jonathan åt mig så jag kunde köra ett pass utan att bry mig om honom . Sådant är alltid tacksamt! Sen var det inte många timmar till nästa pass, då med Arne. Denna kväll la vi i lite allvar i träningen och tränade en hund i taget och alla andra tittade på så att vi kunde se vad vi gjorde för fel och hjälpte varandra till ett bättre resultat . Den här typen av träning gillar jag skarpt, för jag får även då träna på min nervositet och prestationsångest. Den dyker nämligen upp när jag ska prestera inför grupp, även om det bara är träning. Så det blev dubbel träning för mig. Hoppas vi kan fortsätta träna så här i fortsättningen. Vi har mycket nytta av det allihopa . Sen bokade jag och Catharina in en tävling i slutet på maj med. Hon har fortfarande inte kommit ut på tävlingbanan och gör det inte om hon inte får sällskap och stöttning så jag ställer upp och tävlar en trea till för hennes skull, så nu får jag ligga i lite igen . Men det är akktid kul att träna inför tävling!

Var hos tandläkaren igår oxå och det var inget roligt . Är väl i och för sig aldrig roligt att gå till tandläkaren men under graviditeten har jag småätit onödigt mycket och detta har bidragit till en hel del kariesangrepp, tandsten och inflamerat tandkött . 6 hål hade jag som behövde åtgärdas och så passade hon på att ta tandstenen igår, sen bannade hon mig och påminde flera gånger om att äta max 5 mål om dagen, borsta tänderna 2 gånger om dagen, använda tandtråd 1 gång om dagen plus att jag ska skölja med flour två gånger dagligen! Bäst att sköta sig nu, för med tanke på vad det kostade igår hos tandläkaren så lägger jag hellre den tiden och oengarna på att sköta tänderna! Skärpning nu Malin !!

Nej, nu är det frukosttime! //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0