Babymassage och vårmarknad

Vilket superhärligt väder vi haft idag alltså. Har varit ute i princip hela dagen , måste ju verkligen ta vara på dem få soldagar vi numera har i Sverige . Åkte in till stan vid halv ett för att gå på vårmarknaden med min syster. Dessvärre blev jag sen in till stan pga att min älskade son   vaknade strax innan jag skulle åka och var jättehungrig då så det vara bara till att mata på innan vi åkte , så vi hann precis gå igenom hela marknaden innan jag fick avgå till babymassagen. Det är ju tur att systern min bor så nära att vi kan träffas dagligen ändå .

Ja, som sagt så började vi på babymassage idag. Det var jättemysigt . 6 mammor med våra bebisar var det. Vi satt på golvet i en ring, spelade speldosemusik och hade det urmysigt i 1,5 timma. Idag fick vi lära oss att massera benen, fötterna och göra "kolik-massage". Mycket givande måste jag säga . Nästa vecka ska vi fortsätta och lära oss flera kroppsdelar! Ser fram emot detta!

Efter massagen gick jag en vända till på marknaden och nu fick Gösta gå med en sväng. Han är så duktig och går snällt vid sidan av vagnen, utan att dra och bryr sig inte om vare sig folk eller hundar . Den så kallade kamphunden är cool-lugn  . Men han skrämde, tydligen, en mamma och hennes två barn  . Jag mötte dem på en trottoar och när mamman fick syn på Gösta slet hon åt sig sina ungar och sa: -Akta er, en kamphund! Då jag verkligen inte ser Gösta-grisen som en kamphund började jag titta mig omkring för att se kamphunden men kom på att det måste vara min hund hon menar. Snacka om att skrämma barnen i onödan  ! Tycker synd om ungarna och var nästan på väg att säga till henne, men kände att jag inte orkade ta diskussionen då hon förmodligen inte hade gått med på mina argument FÖR min hunds ras ändå .
 
Bättre sent än aldrig fick jag bilden vår ordförande på klubben tog på mig och Tiili när vi vann KM:et. Visst är vi fina?!

image69


Over and out //Malin

Kommentarer
Postat av: Ingela Kotten och Humlan

Fina ni är

2008-04-04 @ 22:14:55
URL: http://www.nogg.se/KOTTENOCHHUMLAN

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0