Hundar och deras udda stilar

Idag har det varit ett sånt där toppenväder igen . Ca 10 grader varmt i skuggan och strålande solsken. Så strax efter två idag packade vi in oss allihopa och åkte till Tomtens BK för att träna ihop med Ingela.
Jonathan var nyäten och hade inte sovit på hela förmiddagen så han var snäll som en ängel  och sov igenom vårt träningspass plus att vi hann fika och hjälpa en kompis med sitt framåtsändande .
Jag tränade faktiskt båda hundarna idag, fast mest allvarligt med Tiili då förstås. Hon går så jävla bra nu sen vi fick hjälp utav Arne, så tack Arne för all hjälp , utan dig så hade vi inte varit så här duktiga nu och dessutom hade det nog inte blivit mycket tränat heller för den delen. Så nu har jag tänkt att utöka mitt, redan rätt stora, prisskåp lite till . Har tävlat 22 gånger sammalagt och utav dem har jag stått på pallen 12 gånger, det är inte illa pinkat det inte . Men bättre ska det bli! 
Gösta är riktigt duktig med faktiskt, men för hans del räcker det med att gå fot typ två vändor, träna lite apportering och göra nån inkallning så är han trött rästen av dagen sen . Ja, egentligen är han väl nöjd bara han får vara med .  

En skön dag som denna bjuder jag på lite sköna bilder på lite sköna hundar:

image65
Ulla-Britts hund Ross, med världens största öron  från en stol har man full koll på allt!

image66
Inte alla hundar som har sån lyx som Tiili, ett halvt baksäte alldeles för sig själv , men givetvis i bilsele för att sitta säkert i bilen. Här sträcker hon ut sig i mitt knä efter KM:et den 29/3.

image67
Mammas och pappas rottweiler Stumpan har en egen fotpall som hon sitter på och håller koll på gatans ungar!

image68
En, tycker jag, extremt charmig bild på mina älskade hundar!

Och det får avsluta dagens inlägg //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0