Lite sent

Skulle ju skrivit igår men det blev så sent när jag kom hem och jag var så trött så jag orkade inte. Men jag skriver nu istället. Det blir nog lika bra.

I lördags var jag ju på kattutställning som sagt. Det gick väl så där. Visserligen var det bara ett klubbmästerskap så jag tar det inte så allvarligt. Barbie kom på femte plats men fick en kanonkritik! Och som alltid så sköter hon sig exemplariskt, ja, förutom att hon kan bli irriterad om det är en katt bredvid henne som är arg och blänger då kan hon oxå bli lite arg och blänga, men det är typ allt. Lite tråkigt med kattutställningar bara för när man är klar med sin katt, vilket jag var jättetidigt på dagen igår, så får man i alla fall inte åka hem. Detta är en publiksport, folk betalar för att gå in och se alla katter och dem fina burskynkena så därför får man inte plocka ihop och åka hem förrän utställningen stänger. Så vi satt där heeela dagen på lördagen. Tråkigt värre. Däremot var det lite roligt för att Jonathan gör succé vart han än kommer. Hann knappt komma in på utställningen förrän jag blev av med honom. Det var många som ville köra omkring på honom och han skötte sig som alltid och var för det mesta tyst och snäll! Det är tydligen något visst med en bebis!
Tog några bilder på lördagen oxå. Kommer finnas fler på hemsidan sen, och där kommer man även kunna läsa Barbies kritik.

Den sovande bebisen!
image113
Barbie i sin bur. Visst har hon vackra gula ögon!!
image114
Så här fint har min katt det i sin bur
image115

Gårdagen var fullbelamrad med saker att göra den med. Känns som jag aldrig är ledig nästan. Fast i och för sig är det mesta självvalt. Igår var jag i alla fall på klubben och tränade, och den här gången lämnade jag faktiskt Jonathan hemma med Roger. Jag hade matat honom ordentligt och dessutom pumpat ur lite mjölk om det skulle krisa sig. Rätt skönt att få åka och träna helt själv. Man koncentrerar sig mycket bättre då.
Jag hann träna framåtsändandet innan mina träningskompisar kom och när de sedan dök upp kommenderade jag det ena ekipaget en stund för att sedan gå ner till skogen och träna uppletande. Allt gick kanon och jag är supernöjd med det träningspasset!
När jag kom hem var jag efterlängtad av både Roger och Jonathan. Roger mest för att Jonathan inte hade sovit någonting i princip sen jag åkte och Jonathan för att han var hungrig! Men först fick Roger ge Jonathan mjölken ur flaskan.
image116
Det gick väl så där. Det går ibland, men igår var väl inte direkt flaskan någon favorit. Mamma är alltid bäst!

På eftermiddagen igår sen så åkte jag in till mamma en sväng för att kolla på ett avsnitt av The tudors. Började kolla på det i fredags och igår tog vi ett avsnitt till. Den är så bra kan jag meddela för er som inte sett det på tv! Sen grillade vi lite innan jag åkte hem. Det är ju sååå gott med grillat. Det skulle jag kunna äta varje dag! Och sen känns det så somrigt när man grillar oxå. Och nu kan man väl i alla fall säga att våren är här! Ska bli riktigt varmt och skönt i veckan och nu skiner solen för fullt!

Frukost-time //Malin

Kommentarer
Postat av: DENISE DORNELL

jädrans vilken cool katt!

2008-04-21 @ 09:26:00
URL: http://dld.blogg.se
Postat av: DENISE DORNELL

ja verkligen:D ha en bra dag!

2008-04-21 @ 10:25:01
URL: http://dld.blogg.se
Postat av: Sandra

Söt bebis & fin katt! :)

2008-04-21 @ 17:09:51
URL: http://samdra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0