Vår i rabatten

Nu ska vi se om jag kan hinna få till ett blogginlägg innan lillemannen blir missnöjd . Han sitter i babysittern bredvid mig här vid datorn, så söt så .
 
image80

Igår var vi på BVC för 2 månaderskontroll. Jonathan hade hunnit bli hela 58 cm lång och vägde 4952 g. Och allt annat såg bra ut . Skönt att höra!
Efter BVC åkte vi till Ingela en sväng och fikade lite. Det är alltid roligt att åka dit och tjöta i ett par timmar. Blev lite bilder oxå, så klart .
image81
Jonathan fick en plastspindel av Mårten som han band fast i bilstolen, ser ni den? Det gjorde Jonathan i alla fall.
image82
Humlan ville oxå va med och satt utanför köket och pep och tyckte synd om sig själv  
image83
-Hallå!!! Se på mig då!!
image84
Humlan tycker såååå mycket om Jonathan och vill helst vara med och sköta om honom hela tiden, det är därför hon är utestängd . Inte för att hon är dum mot honom.
image85
Ingela satte upp ytterligare grindar för att Humlan skulle vara tyst, men vilka kompostgaller skrämmer en welshare?!
 


När vi varit hos Ingela åkte vi till mamma, Jonathans mormor alltså. Hon ringde nämligen när jag var hos Ingela och sa att hon hade köpt en jacka till Jonathan som jag kunde komma och hämta.
image86
Så här fin var den . Tack mamma !


Hela dagen igår var grå och mulen men när kvällen närmade sig och det var dags för klubben så sken solen och det var vindstilla . Ett riktigt toppenväder för att träna hund i! Och Jonathan hade inte sovit nåt på hela dagen i princip så han sov sig igenom hela våran träning som vanligt . Än så länge är han ju så pass liten så han sover snällt i vagnen så jag får väl passa på .
Fortsatte att träna på mit förbannande läggande igår. Hon vill inte alls lägga sig snabbt . Just nu är det slut med idéer. Får fundera lite extra nu för att hitta nåt bra sätt så hon lägger sig snabbare. Annars funkar allt som det ska!

Idag var det, igen, soligt och fint när jag gick upp så jag bestämde mig för att ränsa lite rabatter. La Jonathan i vagnen och körde lite fram och tillbaka så han somnade, men han ville inte inte sova riktigt  så jag fick springa lite fram och tillbaka mellan vagnen och rabatten innan han till slut somnade och sov gott . Hann och orkade bara en rabatt men den blev riktigt fin, eller vad säger ni?
image87

Det är inte jag som har planerat den här rabatten och man kan undra, med tanke på hur blommorna är utplacerade, vad personen tänkte på när han/hon planterade  . Blommorna är minst sagt ganska så konstigt utplacerade . Ja ja, fint blev det i alla fall när allt ogräs försvann och täckbarken kom på.
Det är så skönt att ha en egen trädgård att gå ut i och greja med. Man får riktiga vårkänslor då  , och man blir lite avslappnad utav att vara ute i trädgården tycker jag! Skönt!

Min mormor var här idag och hälsade på Jonathan för första gången. Hon har bara sett honom på hemsidan tidigare. Men nu, bättre sent än aldrig, har hon träffat honom. Och jag tror nog allt att hon tyckte han var lite söt . Hon hade köpt en blomma till mig och massa fina kläder till Jonathan, det tackar vi så hemskt mycket för . Hon var här i ett par timmar och vi fikade och drack kaffe och hade det allmänt trevligt . Träffar inte min mormor så speciellt mycket för hon bor borta i Hova, 10 mil härifrån, så när hon är här får man passa på att ha trevligt! Men nu ses vi snart igen, hon kommer förhoppningsvis på Jonathans dop!
image88
Min mormor, Jonathans gammelmormor, Sirkka håller Jonathan för första gången!


Nu kan jag meddela att Jonathan är jättearg   så jag får sluta skriva nu. Däcksäsongen har ju kommit igång nu så Roger är inte hemma och kan ta honom heller så nu är det kris, om man frågar Jonathan i alla fall .

Ha det så länge //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0