Agility och lydnad

Det blev en trevlig sväng till Skövde. Handlade en ny väska till Jonathan som planerat sen blev det lite andra smågrejor oxå som var mer eller mindre behövligt ;-)

När jag kom hem så lastade jag ur bilen, lämnade Jonathan till Roger och stack iväg till Tomtens brukshundsklubb och tränade lydnad och agility. Tränade lite inför vårat KM som går av stapeln i början av september. Var med Ingela och en kompis till och hoppade lite på banan de fått upp. En lite svår bana, som senare visade sig vara en klass 2 eller klass 3 bana! Efter andra omgången kom jag och Tiili runt utan att jag gjorde några fel men slalomen som var i slutet har vi lite jobbigt med så det måste vi träna på. Vi tränar inte agility i den bemärkelsen utan vi brukar bara vara med och hoppa nån bana så där emelannåt och Tiili tycker det är riktigt roligt. Sen är det kul med lite brejk i lydnadstraglandet :-) Men hon är duktig på det trots att vi inte lägger ner nån tid på det. Kul!

Nu ska jag krypa i kojs!

God natt! //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0