Fågeltur och poolparty

Jag var så trött när jag kom hem igår att jag inte orkade gå ut på datorn och skriva om min lite otroliga historia, men nu kommer den.

På min altan, utan tak, har jag en stol stående med ryggen mot väggen, precis under sovrumsfönstret som är på andra våning, som jag brukar sitta i på förmiddagarna och dricka kaffe. Jag hade druckit en kopp och gick in och hämtade en kopp till. När jag ställt ifrån mig koppen på bordet så hör jag ett lågmält duns, och sen dimper det ner en fågel i min stol! Jag som precis skulle sätta mig på den blev ganska förvånad. Antagligen hade den flugit in i sovrumsföntret, blivit nockad och då ramlat ner, som tur var, rakt i min stol! Nej, tänkte jag, nu har den säkert brutit nacken och är på väg att dö. Men jag tog upp fågeln i handen för jag tänkte att dör den inte så är den säkert chockad och kommer inte kunna flyga på en stund och borde inte bli kall. När jag hållt den ett par minuter så öppnade jag handen. Den satt kvar nån sekund och kikade och sen flög den sin väg! En något otrolig historia, men absolut sann, då jag hade mobilen på altanen så jag kunde ta ett kort på fågeln när jag håller den. Man kan ju verkligen snacka om tur. Hade inte stolen stått där så hade den ramlat ner på altangolvet och förmodligen slått ihjäl sig, eller hade  jag suttit på stolen hade jag fått den i huvudet, vilket säkerligen inte heller hade gått så bra med min träskalle ;-D Med andra ord hade fågeln himla tur! Nu till bildbevisen:
Här är sovrumsfönstret som den antagligen flög in i, blev nockad och föll...

...rakt ner i min stol!

Här är den lilla fågeln, en nötvecka!

Vi var på poolparty jag, hundarna och Jonathan igår på eftermiddagen hos Ingela. Hon hade köpt en ny pool och den gamla, som redan var trasig, fixade vi åt hundarna. Detta var mycket uppskattat i värmen, och alla hundar utom Humlan badade frivilligt och hade jätteskoj i vattnet. Jag, Ingela och Jonathan hoppade badet och satt i skuggan med en kopp te var och åt en blåbärs muffin istället. Nja, Jonathan fick givetvis inget sånt, han fick bara titta på, men det var han nöjd med! Det fotades en hel del, och här kommer några av bilderna, resterande bilder finns på hemsidan. Titta och njut!

Alla hundar, utom Humlan är i direkt och badar. Humlan fick vi slänga i ett par gånger för att hon skulle bli lite blöt ;-)

Kotten var den som badade mest!

Här, på behagligt avstånd från poolen, satt Humlan och kollade in tokarna som badade :-D


Idag ska jag jobba för första gången på väldigt länge. En av vikarierna hade fått fast jobb och nu saknades det lite folk vissa dagar och då ör man snäll och ställer upp så klart.

Nu ska jag gå ner och ta mig en kopp kaffe och slappa innan jag börjar jobba!

Ha det//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0