Slalom

Idag har jag varit och tränat en sväng på klubben. Det var så kul för jag ringde Ulla-Britt igår och frågade om vi skulle träna som igår, men hon skulle till Mullsjö då så vi skulle träna idag istället. Sen ringde hon mig på eftermiddagen och frågade om jag verkligen skulle ner. Jo då, sa jag till henne, det skulle jag. Det tyckte hon var bra för hon hade köpt smårgåstårta till oss! När vi väl var nere sen så frågade jag vad det kom sig att hon skulle bjuda på smörgåstårta och då sa hon att det var för att jag och Ingela hade köpt en blomma till henne när hon blivit färdig som räddningshundsinstruktör. Hon är ju för söt!
Träningen gick bra idag i alla fall. Vi tränade lite agility först. Ingela, hennes syster och hennes systerdotter hade gjort två stationer. En med tre hinder och en tunnel på raken och den andra stationen var u-formad med däcket, slalom, två hinder och en tunnel. Ingela behövde nämligen träna hinder utan att Humlan fick ta tunneln, vilket funkade kanon efter att Humlan tjuvstartat jag vet inte hur många gånger och fått welsh-fnatt över hela banan ;-D Jag tränade lite lika dant, men upptäckte snart att Tiili gör precis som jag vill oavsett fart! Dessutom tog hon slalomet nästan flytande idag trots att vi inte tränat på det sen vi hoppade sist :-D Kändes bra! Sen la vi plats innan vi gick in och fikade och det funkade fint för alla, inklusive Fridolf som brukar tycka det är urtrist att ligga mer än en halv minut åt gången! Grattis Annica, det har du gjort bra! Efter fikat körde jag igenom apellen inför KM:et och som vanligt så sköter hon sig kanon så jag kunde även denna kväll åka hem med flaggan i topp!
Blev ju inte mindre glad av att min lille gosse var vaken med världens goaste humör! Han är en riktig charmare han så det blev en riktigt mysig kväll. Men nu har han somnat och jag ska alldeles strax oxå gå och sova.

Sov så gott alla// Malin

Kommentarer
Postat av: Annica

Haha tack..tack ;)känner mig rätt nöjd faktiskt, även om jag vet att nästa gång är en annan gång och då funkar det kanske inte...men men så är det att ha mops...nya överaskningar varje dag haha

2008-08-27 @ 12:34:12
URL: http://www.nogg.se/mopsenfridolf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0