Spår

Igår fick Tiili sin p-spruta igen och den här gången gick det riktigt bra faktiskt. De första gångerna har vi fått våldhålla henne för hon tycker det är såååå otäckt, men den här gången räckte det med att hon könde att vi höll om henne så stod hon tungt och fint. Däremot tycker hon det är skitäckligt att vara inne hos veterinären och skakar som ett asplöv och dreglar som en tok när hon upptäcker att hon inte bara ska vägas!  Men när vi kommer ut igen så är hon precis som vanligt! Då tycker jag det är okej att hon är lite hispig där inne för hon släpper det direkt när vi kommit ut. Ja, hon vägdes som vanligt när vi ändå var där och nu visade vågen 30 kilo!! Nu är hon minsann inte liten och tunn längre. Men jag hoppas hon stannar nu för jag tycker hon är bra stor och klumpig. Det tyckte jag redan för 5 kilo sen ;-D Men det är skönt att se att hon inte är så mager längre i alla fall!

La ett spår åt Tiili när jag kom hem från stan igår. Grannen har precis skördat färdigt sitt vetefält som ligger precis utanför vårat så jag passade på att gå där. Nystubb, jord och rätt så torrt i marken var det och jag kände att det var lagom svårt för min lilla kicka. Eftersom hon har spårat som en gud det senaste och struntat i pinnarna la jag mååånga sådana denna gången, och jag la dem så jag såg dem innan henne så jag kunde få henne att ta dem. Vi missade endast en denna gången och efteråt var hon rätt trött! Kanske inte så konstigt. Jag körde dessutom ett spårupplet med henne vilket funkade kanon. Det var första gången jag gjorde så, så jag är väldigt nöjd med dagens spår! Duktig tjej!

Här kommer en fin bild på våran nya fina bil oxå:

Visst är den fin?! Jag är supernöjd och det känns inte alls svårt att lämna ifrån mig volvon idag.

Nu är det middagsdags både för mig och lillemannen. //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0