Lag-träning?

Jag fick ett sms av en av dem som ska vara med i lag-Dm:et i bruks där det stod att vi skulle träna inför DM:et på tisdag kl 18, alltså igår. Först hade jag inte tänkt att åka ner för jag behöver inte direkt träna på nåt till det och jag hade varit nere på dagen och tränat, som jag skrev om igår. Men sen blev jag sugen och bestämde mig för att åka i alla fall. Skickade ett sms till vederbörande om att jag skulle komma men inte skulle dyka upp förrän vid 19. Får tillbaka då att hon inte skulle komma alls?! Hm? Så den som kallar ihop oss skulle inte komma alls alltså. Ja ja, tänkte jag och åkte ändå. Jag visste att en av dem andra var där och att förmodligen lagledaren oxå skulle komma ner då han oxå tränar flitigt. Men jag var helt själv på planen första vändan och efter kaffet så bestämde jag och lagledaren att vi ksulle lägga plats ihop, vilket gick jättebra! Men det är konstigt det där alltså. Man kallar ihop gruppen för träning. Och då ska jag nämna att ingen av dessa personer brukar träna ihop med mig annars då det inte riktigt verkar som det passar, förutom lagledaren då, men han är ju som sagt lagledare den här gången. Han verkar inte ha nåt emot att träna "ihop" med mig. Men det är klart han har ju "rätt" ras oxå ;-D Men sen blev det inget av den "lag-träningen" ändå. Sen är det så tråkigt för att det passar aldrig annars när det är nåt men nu råkar jag ha nåt att bidra med och då går det så bra så att ha med mig. Sånt tycker jag är så jävla tråkigt och fult. Så nu sitter jag och håller tummarna för att jag kommer med på MT som jag har anmält till. Jag är 4:e reserv och det är samma dag som DM:et. Så kommer jag med så blir det inget DM för min del. Kan faktiskt lika gärna kvitta om jag ska vara ärlig. Men samtigt så vill man ju visa sig själv och dessutom försöka hålla klubben igång då det är fruktansvärt dåligt med ekipage som tävlar på våran klubb. Vad gör folk med sina hundar egentligen?!

Nu är det mammatid framför tv:n som gäller. Jonathan är dötrött efter babysimmet och kommer nog sova en stund. På återseende. //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0