Sångstund

Än så fungerar vårat internet så jag passar på att skriva ett inlägg nu innan jag går och lägger mig.

Idag har jag och Jonathan varit på familjecentralen på sångstund. Det är så roligt att gå dit och träffa alla andra mammor med sina bebisar i något så när samma ålder. Och sjunga massa roliga barnvisor är oxå jättekul. Jag har alltid sjungit för Jonathan och han tycker det är jätteroligt. Är det dessutom en sång med rörelser till är det ännu roligare. Kul att göra saker ihop med Jonathan och framförallt när man får sån respons. Han skrattar och pratar och viftar med armarna, nästan som om han vore med och sjöng ;-) Kul! Ska åka dit nästa vecka oxå.

Imorgon åker vi återigen till Lyckostaffens kennel för att hälsa på Doris, kennelmamman och kennelpappan. Det ska bli riktigt kul att få se det lilla livet igen. Hon blir ju snart 6 veckor så nu händer det grejor. Sen känns skönt att ha nåt att se fram emot.
Känner mig lite nere ikväll. Ibland har man såna sär kvällar när man sitter och funderar på allt omkring sig. Och just nu så har det hänt massa saker som har gjort att man kommer igång och funderar igen. Vill inte gå in på nåt direkt här men kan väl säga som så att jag inte riktigt förstår mig på varför inte andra människor kan acceptera att man är som man är. Jag vet att en person som läser detta kommer förstå med en gång vad jag menar ;-) Och tack för att DU finns  Alla har väl rätt att vara som den är! Hur bra eller dåligt självförtroende man än har! Och "råkar" man vara bra på nåt så ska man väl få vara stolt för det?! Det kanske är det ENDA som den personen kan och skulle man då visa det så får man skit för det. Då är man "mallig", eller så är personen som ser det så svartsjuk att den inte kan erkänna det för att då tror den att den är så mycket sämre. Eller? Ja, jag vet inte. Det är sånt där som man kan fundera ihjäl sig på. Det är väl tur att vi alla är olika, det brukar alla säga. Men steget därifrån till att låta folk vara som dem är, är tydligen enormt. Det tycker inte jag. Jag tycker det är samma sak! Men det är MIN åsikt, glöm inte det, ni som läser.

Nu ska jag gå och lägga mig och tänka på morgondagen //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0