Babysim

Idag har jag och Jonathan varit på babysim för första gången. Badade inte så länge idag men den stunden som blev tyckte Jonathan var rolig. Ser fram emot näst kommande gånger då det kommer bli mera bad. Idag var mest en informationsdag.

Hann och träna lite framåtsändande med Tiili och en platsliggning innan vi åkte hem från stan. Nu känns det som att det går framåt med träningen, dock är det fortfarande mycket travande kvar ;-) Idag lyckades jag återigen att få henne att springa ut snabbt och sen, utan kommando, gå sakta framåt. DET känns riktigt bra. Fast vi kommer inte dit förrän vi tränat massa innan, det brukar bara gå vid dem sista skicken, men jag är helt klart nöjd ändå för det betyder att hon förstår vad det är jag vill att hon ska göra.
La plats ihop med Ulla-Britt med Ross och efter händelsen sist när Ross och hon slogs så syns det verkligen på henne att hon tycker det är jobbigt att ligga intill honom. Men det är ju verkligen bra träning att lägga henne bredvid honom då. För hans del var det nog bra att han fick sig en hurving av henne för idag tittade han inte ens åt henne på platsen. Däremot stack han en gång från Ulla-Britt när jag hade lagt Tiili själv på planen men han vågade inte springa på henne denna gången utan Ulla-Britt kunde kalla in honom utan att nåt hände. Skönt att han oxå börjar fatta :-)

Tog Tiili på bar gärning på diskbänken idag oxå. Jag hade gjort ungsstekt falukorv som jag hade ställt på diskbänken och hon tyckte väl den luktade gott så hon hade tänkt att äta upp HELA korven för mig. Men dum som hon var så gjorde hon det när jag stod i köket fast med ryggen till så jag lyckades ta henne på bar gärning! Förhoppningsvis gör hon INTE om det!!

Nu ska jag gå och sträcka ut min stackars rygg och vila min fortfarande onda axel.

Natti natti //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0