2 månader

Som ni såg igår, så blev det inget skrivet . Jag var på promenad på förmiddagen för att Jonathan skulle somna och sen städade jag, vilket tog hela förmiddagen eftersom jag fick springa ut och köra vagnen fram och tillbaka när Jonathan vaknade till. Och när jag vär färdig med det och Jonathan hade vaknat ville han inte somna om utan jag fick underhålla honom och då är det lite svårt att sätta sig vid datorn och skriva. Så det gör jag nu istället!

Jonathan fyllde 2 månader igår . Han börjar bli stora killen nu . Ska ta ett kort på honom ihop med en stor nalle eller nåt liknande och sen ta en bild på honom och nallen varje månad för att se hur han växer . Kunde man ju gjort från 1 månad, men jag tyckte han var så himla liten då och det hade nog blivit svårt att få någon bra bild på honom då så jag tänkte att jag börjar med det nu . En lite kul grej så där.

Träningen med Tiili går kanon !! Fortsätter det så här bra så kan jag lugnt starta både elit lydnad och högre spår till hösten . Hon snappar upp allt och lär sig dem nya momenten kanonfort! Ska köra igång med vittringsapporterinen igen nu oxå. Måste ju ha den även i trean som jag ska tävla den 24 maj. Sist vi tävlade tran gick det skitdåligt , det var i november förra året, så nu kan det ju bara bli bättre då . Vittringen hade hon totalt glömt till den tävlingen så nu måste jag träna på det. Men eftersom allt annat gått så bra att lära in och träna borde det inte vara svårt att få henne att komma ihåg även detta momentet. Vi får väl se. Har fått massa bra tips till framåtsändadet som jag ska börja med oxå . Får väl ta mig i kragen och verkligen börja med det med. Det är ju trots allt ett moment som tar väldigt lång tid att träna in. Men jag har ju hela sommaren på mig .

Ska anmäla Gösta till MH-test oxå. De har rullande anmälningar i Skövde, eftersom han inte är en brukshund. Brukshundarna får alltid första tjing men blir det en lucka kan man ha tur att få komma med. Vore roligt och se vad han får för resultat på den lille grisen .

Idag är det kalas hos syrran. Hon fyller år på tisdag nämligen . Hela 22 år blir min lillasyster . Har bara inte kommit på vad jag ska köpa till henne i födelsedagspresent. Tycker det är så svårt det där. Får väl fundera lite till och se om jag kommer på nåt bra. Vi ska dit idag i alla fall och fika lite. Hon har säkert gjort nån god tårta!
Ska bli kul att se vad hennes kattunge Luna tycker om att få en massa folk hem oxå . Den tokfian  . Har aldrig träffat nån roligare katt förut. Hon är så otroligt påhittig! Gå gärna ut på hennes egen sida och kika lite och läs om hennes förnuliga påhitt: http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=55543

image70
Syrrans kattunge Luna. En cornish rex


Nu ska Roger låna datorn lite. Skriver mera sen.

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0