Bosrtskämd

Ja, det kan man lugnt säga att jag är på väg att bli , med sömnen alltså . Ännu en hel natts sömn. Jonathan somnade  väl vid tio eller strax där efter och sen vaknade han inte förrän tjugo över fem i morse. Då åt han en kort sväng och sen somnade han om efter jag lagt honom i sängen och så sov han till tjugo över åtta ungefär. Sen har han legat och ätit en jättelång stund och nu sover han igen . Både far och son sover faktiskt. Ville inte väcka Roger. Han kan få sova ut för en gångs skull .

Kalaset hos min syster igår var jättetrevligt . Syrran hade inte gjort nån tårta, det hade hennes svärmor gjort, och lika god som vanligt . Jonathan var snäll nästan hela tiden. När jag gav honom mat så sket han ner sig, verkligen sket ner sig . Hade fullt sjå att få av honom kläderna utan att klena ner hela honom. Det är så typiskt att han alltid ska göra så när man är borta . Det är inte första gången. Men när jag väl bytt på honom och han fått äta färdigt så la vi honom på golvet, och där låg han medans vi fikade. Sen satt vi och pratade med honom lite och då vände han nästan på sig . Hade han bara dragit till sig vänsterarmen så hade han varit över helt på mage, så nu kommer det verkligen inte dröja länge förrän han vänder sig från rygg till mage oxå . Han är så duktig min älskade son !

Innan kalaset tränade jag en sväng på gräsmattan utanför syrran. Och mitt i alltihopa så ser jag en tant som står i en av trappuppgångarna med, vad jag tror, en katt i famnen. Hon tittar lite misstänk på oss, i och med att Tiili är lös, och går sedan hela vägen bort till änden på huset, där släpper hon ner katten som jag nu ser inte är en katt utan en liten röd långhårig tax. Undrar vad hon tänkte egetnligen? Trodde hon att min hund som går fot, sitter kvar när jag lämnar henne och allt vad jag nu gjorde med henne skulle lämna mig och springa bort till henne och äta upp hennes tax? Hm, ja, jag vet ju inte vad hon tänkte jag vet bara att det aldrig skulle hända! Men det är ju inte lätt för henne att veta att min hund inte är kanibal och äter andras hundar .

Idag blir det nog en ren slappdag! Inget tränande och inget annat heller för den delen. Ska titta på reprisen på Cesar och bara gotta mig!

På återseende //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0