Helg

Ja, då var det fredag, igen . Veckorna går så himla fort så man börjar nästan undra vart de tar vägen .

Igår var vi på babymassage. Det var näst sista gången och nu har vi snart gått igenom hela kroppen. Denna gången hade jag laddat med både ombyte och handduk för att inte bli nerkissad den här gången . Men nu var BVC-sköterskan så snäll att hon lät oss ta av blöjan efter vi hade tagit upp dem i famnen och myst med dem. Och bara för det, och för mitt ombyte och handduk så kissade han inte alls igår . Kul kille!

Var på hundklubben, så klart, igår. Känner att jag vill ligga i lite nu med mitt framåtsändande för att komma en bit framåt. Och jag måste säga att hon lär sig fort min lilla ängel . Jag började ju med framåtsändandet i måndags eftermiddag och igår kunde jag ställa henne framför mig och säga sakta så gick hon sakta före mig tills hon fick ta sin leksak. Det är inte dåligt det . Nu är det bara fortsätta med detta typ tusen gånger till så kan jag gå vidare till nästa steg sen . Finns ingen mening med att skynde med det här extremt svåra momentet.
Jonathan var jättesnäll när jag var på klubben igår och sov hela tiden. Hade två snälla tjejer som skulle ta hand om honom men de behövde bara köra lite med vagnen på en tröskel emellanåt så sov han så gott sen . Jag säger det igen, tur man har så snälla kompisar så man får träna ifred . Sen kom jag på igår varför jag har en stor hund som jag tränar och tävlar med. Tränade nämligen lite med Gösta och han är ju så liten i jämförelse med Tiili. Och det blir onekligen så att man får kröka på ryggen för att komma ner till hans nivå när man ska belöna osv . Så efter ca en kvart träning med honom hade jag så ont i ryggen att jag trodde jag skulle gå åt. Tur han nöjer sig med det lilla och inte är som Tiili!

Idag har vi varit på långpromenad på morgonen. Det såg så fint ut när jag tittade ut och tänkte att nu ska vi ut och ta oss en ordentlig promenad, men jag kan meddela att den inte blev så skön. Det blåser kallt som sjutton . Men när vi ändå packat på oss kläder och tagit ut vagnen till Jonathan var det lika bra att fullfölja. På hemvägen gick vi över vårat stora fält vi har i närheten där jag passade på att träna lite uppletande med hundarna. Fyra föremål hade jag och Tiili klarade det galant som vanligt! Hon är så duktig . Två omgångar körde jag och en gång hann faktiskt Gösta ta en sak innan Tiili, han kan han med . När vi sedan gick på vägen fick hundarna gå lösa bredvid mig vilket dem oxå gör perfekt . Måste ju få skryta lite! De är faktiskt duktiga båda två och går så fint utan att jag behöver tjata på dem. Men å andra sidan har jag lagt ner mycket tid på att få det så fint oxå, man får inte mycket gratis i hundvärlden . När vi kom tillbaka var vi ute ett bra tag i trädgården och grejade lite och hundarna fick bada lite i våran bäck som rinner genom trädgården. Sen gjorde jag lite godisupplet med dem oxå så nu är de trötta och belåtna!

Nu ska det bära av till staden för lite inhadling av fika som jag och syrran ska ha med oss till kattutställningen jag ska på imorgon.

Ha det //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0