En vacker...

...vinterdag är det verkligen idag , men det är väl lugnet före stormen antar jag . Meterologerna har ju varnat för oväder lagom till påsk. Massa snö och blåst. Det är väl tur att vi inte har planerat nåt och skulle vi få för oss att åka nånstans är vi väl en av de få som fortfarande har vinterdäcken kvar på bilen . Polisen befarar ännu en påsk med många dödade och skadade i trafiken . Det fina vädret som varit har ju fått folk att verkligen tro att våren är här och därför satt på sina sommardäck. Dessa skulle inte jag vilja möta i trafiken nu . Kan inte va kul att kana omkring på snön. Sen har ju folk ingen som helst tanke på att ta det lite lugnt heller i vårt stressade samhälle så påsken blir väl som vanligt inte gul utan svart !

I tisdags, den 18/2, var vi på BVC igen. Jonathan var då 6 veckor och 1 dag . Som vanligt var det dags för att vägas och mätas. Han vägde 4404 g, var 55,5 cm lång och huvudet mätte 37,8 cm . Han växer den lille parveln! Han känns så stor, fast han är så liten .  Efter vi varit på BVC åkte vi upp till Ulla-Britt och fikade. Så trevligt att få komma ut och träffa mina kompisar, blir lätt lite tradigt att bara gå hemma . Och sen är det alltid roligt och prata hund! Frågade dessutom Ulla-Britt om hon ville bli fadder, eller gudmor, till Jonathan. Och oj, vad glad hon blev att jag frågade . Hon har aldrig fått bli gudmor till någon förut och ville absolut bli det till Jonathan. Kul att få göra någon sååå gald . Eftersom Ulla-Britt är frisör så blev vi inte så länge där utan for vidare till Ingela för mera hundprat och fika . Frågade även henne om hon ville bli gudmor. Hon reagerade inte som Ulla-Britt utan blev snarare "bara" jättestolt! Kul! Så Jonathan kommer att ha 4 faddrar. Farbror Jonny, moster Caroline, Ulla-Britt och Ingela  Det blir kanon det!!


Hann ju inte skriva klart igår så jag får ta med det här oxå nu då .  Var hos veterinären med Tiili igår för att få sin p-spruta. Hon är lite mesig och tycker det är såååå äckligt hos veterinären och framförallt när de ska sticka henne , så jag hade med Caroline som hållhjälp. Men det verkar som hon ändå vant sig lite vid att bli stucken nu, är ju ändå ett gäng sprutor hon fått nu, så vi behövde inte våldhålla henne denna gången i alla fall . Sen försökte djurvårdaren fjäska med hundgodis, men det köpte hon inte. Däremot tyckte hon att deras havreflarn var goda ! Hon är lite knasig hunden . Efter besöket hos veterinären åkte vi ner till mamma. När hon hade ätit lunch med pappa och jag ammat Jonathan så gick vi en långpromenad med alla hundarna. Mamma släppte Stumpan och Gösta fick springa lös, och det gick riktigt bra trots att Tiili var med. Stumpan är verkligen inte ute för att bråka. Skönt det! När hundarna fått sin promenad fortsatte vi vår ner till ett kondis på ranten och tog oss en fika. Som sagt, skönt att komma hemifrån och göra nåt än bara sitta hemma och glo .


Ikväll ska jag en sväng till hundklubben tänkte jag. Blev ju inte så mycket tränat i måndags så jag tänkte ta igen det idag. Behöver fortsätta med mina högremoment och lkl III momenten. Hoppas dessutom att Jonathan kan vara så snäll och sova i vagnen så jag kan träna utan bebis på magen . Inte för att det gör nåt att ha han på magen, men det underlättar att inte vara ytterligare 4 kilo tyngre .


Nepp, nu ska jag ta mig en tupplur...får passa på när bebisen sover //Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0