Lång dag

Ja, det blev en riktigt lång dag igår. Det var därför jag inte skrev nåt sen.
Först var jag i Skara en sväng för att jag skulle inhandla mig en vårjacka. Men jag hittade inte nån jag gillade så det blev ingen. Däremot köpte jag kompostgaller på Jula . De funkar så bra som grindar hemma, ett tag i alla fall . Tiili skulle aldrig gå nära ett kompostgaller för hon tycker dem är jätteäckliga medans Gösta kan gå rätt igenom dem för han tycker dem är urlöjliga . Men som sagt de funkar ett tag och så får man köpa nya emellanåt. Och nu hade dem billiga galler på Jula så jag passade på när jag ändå var i Skara. 
Jag var i Skara hela förmiddagen så när jag kom till stan åkte jag direkt upp till Roger för att vi skulle käka lunch ihop. Vi tänkte käka hos kompisen Karin på Mat och sånt så dit åkte vi. Men när vi kom in där hade dem visst bytt ägare . Här hänger vi inte med nåt på svängarna . Men vi åt där i alla fall. Efter lunchen hade vi APT med jobbet. Och som vanligt så var Jonathan favoriten . Inte så konstigt när vi har en sååååå söt son!! När mötet var slut åkte jag upp till Roger igen och hämtade honom och så åkte vi till den nya affären som öppnade igår för att kika lite. Hittade inget där direkt så Roger föreslog att vi skulle åka till Em möbler i Skövde och kika. När vi kommit halvvägs till Skövde sa Roger att han inte visste var EM låg, och det visste inte jag heller, men skit samma sa vi, det löser sig säkert när vi kommer dit . När vi väl kom till Skövde fick jag syn på A-möbler, där går vi in sa jag. Och sagt och gjort. En timma senare åkte vi hem och då hade vi köpt både soffa och soffbord . SÅ blev det med EM möbler
Både hundarna och Jonathan var snälla som änglar hela dagen . Jonathan åt en sväng innan jag åkte till Skara och somnade sen. Inne på Jula-huset vaknade han och åt en sväng till och somnade igen. Sen åt han inte förrän på APT:t vid två halv tre och somnade sedan igen efter att ha varit vaken på hela mötet, men ändock snäll . Sen åt han inte förrän vi kom  hem vid tio över åtta på kvällen. Men han var inte direkt jättehungrig då heller, utan åt lite och var vaken två timmar innan han somnade om igen, och sen sov han fram till två när han vaknade igen. Han hade nog en riktigt sömnig dag igår ! Synd att han inte är så snäll jämt . Nä, då skulle det allt bli bra tråkigt !

Det är väl tur att mina hundar är vana att va med överallt och att åka bil. De tycker nog det är skönt att slippa att få vara hemma ensamma som vissa hundar får vara väldigt långa stunder. Det behöver aldrig mina. De är med jämt! Och de säger aldrig nåt utan hoppar snällt in i bilen och bara hänger med! Skönt!

Det var riktigt skönt att få komma hem efter denna otroligt långa dag i alla fall. Åkte hemifrån vid halv tio på morgonen och kom som sagt hem tio över åtta på kvällen. Allihopa var vi trötta och hungriga då! Sen blev det tidig i säng!

Idag har vi oxå hållt igång hela dagen. Började dagen, som vanligt, med att städa. Har gjort fredagen till städdag för att få det gjort. SÅ skönt att ha ett rent hus på helgen tycker jag . Sen lagade jag mat till mig och Roger som jag tog med in till stan när Roger hade lunch. Efter lunchen åkte jag ner till mamma för det var meningen att jag skulle träffa min gudmor hos mamma idag men hon var förkyld så hon kom inte . Men mamma hade varit och hämtat presenten hon köpt till Jonathan så han fick den i alla fall . Han fick en grön body med blåa figurer på och ett par blåa byxor och ett par matchande strumpor. Så tjusigt så! Det tackar vi för !
Sen fick vi för oss, jag och mamma, att vi skulle gå upp till stan och kika lite. Och sagt och gjort. Det var ritkgit skönt faktiskt, trtos att det blåste kallt.
På stan träffade jag Mia med Dollar. Dollar är min mammas rottweilers halvbror. De kommer från samma kennel. Har inte träffat Mia på länge och var osäker på om Dollar levde då alla hans syskon är avlivade pga E-höfter. Men som ni förstår så levde han . Frågade hur det var med hans höfter och han har tyvärr oxå E-höfter så han har inte så långt kvar i livet han heller . Mia sa det att han får va kvar så länge han inte har ont, vilket han, tack vare att Mia håller honom smal, inte har. Hon hade dessutom kastrerat honom för att han hade varit lite mopsig mot andra hanar och ska ju ändå inte användas i avel. Kul att se er   !

Körde igenom lydnafsklass ett med Tiili idag oxå. Vi ska ju vara med på KM:et imorgon och jag kände att jag behövde träna lite. Inte för att hon inte kan, vi är ju trots allt i elit, utan för att hon inte ska vara allt för laddad imorgon då vi inte har tränat nåt sen i tisdags. Men allt gick jättefint. Och apporteringen sitter riktigt bra nu. Inget tugg! Så nu får ni hålla tummarna för oss imorgon !

Nu är jag äntligen hemma och har lagt Jonathan i sängen för han totalt heldäckade hemma hos mamma. Men givetvis bara för att jag skriver så nu så vaknade han  . Ska gå och ta hand om min son och invänta finalen på Let´s dance.

Heja "Mat-Tina" //Malin

Lite gamla bilder:
   
Tiili 9 veckor              Gösta 12 veckor      Gösta & Tiili              Mammas rottis Stumpan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0