Snö

Ja, nu ska vi väl inte klaga. I alla fall inte dem som tycker att vi har haft för lite snö i vinter  . Idag har det snöat mer eller mindre hela dagen. Men jag vet inte, jag tycker hellre att våren ska komma  . Nu är jag så tävlingssugen vad gäller Tiili men det är lite svårt att träna när det är flera decimeter snö på planen   . Jag har varit nere på klubben idag för en av mina gamla kursare ville göra färdigt sitt allmänlydnadspass som hon inte hunnit med tidigare. Och givetvis så vräkte snön ner medans vi var ute  . Men hon lyckades bra ändå. Hon är så duktig med sin hund  . När vi sedan gick in för att dricka kaffe slutade det givetvis att snöa, det är så typiskt  .
Jag lyckades övertala Roger att åka med till stan för att ta hand om Jonathan under tiden vi grejade på klubben   . Och han lyckades i sin tur övertala Jonny att följa med så de kunde gå på promenad i stan med Jonathan och Gösta. I 1,5 timma var de borta. Jag hann till och med att köra igenom lydnadsklass 1 med Tiili innan de kom  . Började nästan undra vart de tagit vägen  . De hade gått och gått, och stackars Jonny som varit i Kläppen och åkt skidor i flera dagar hade ont i benen och tyckte inte alls de skulle gå så långt, tji fick han .  

Är så nöjd med Tiili. Lydnaden gick väl inte så jättebra idag pga snön som hon tycker är så rolig men jag har lyckas få henne att hålla apporten utan att tugga  . Har varit lite ihärdig och passat på att träna apportering framför tv:n med en hel hög med godis varje gång. Allt går med lite tålamod är helt klart i alla fall för jag trodde aldrig jag skulle få bort det tuggandet  . Så nu vet jag helt klart att tålamod är hundförarens bästa vän  !

Nu är min älskade son inte alls nöjd så jag ska ta och ta hand om honom.

Ha det //Malin

Kommentarer
Postat av: Ingela Kotten och Humlan

Fin blogg..:-)

2008-03-24 @ 20:43:32
URL: http://www.nogg.se/KOTTENOCHHUMLAN

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0