Agility och tipspromenad

Igår var Jonathans farmor här en stund. Hon kom först ut till oss och så drack vi lite kaffe och tjötade lite skit. Sen åkte vi in till stan och åt lunch ihop med Roger. Så trevligt så!

Vi gjorde ett litet avhopp från lydnaden igår och tränade lite agility istället. Det var riktigt roligt och om jag får säga det själv så är Tiili riktigt duktig faktiskt. Det enda är att hon är så låst vid min vänstra sida så det blir lite svårt ibland, men det går säkert att fixa till. Värre var det med Gösta kan jag säga. Han fattar inte riktigt vitsen med massa tunnlar och onödiga hopphinder. Det är ju jobbigt ju, tycker han. Fick med möda honom genom hela banan, men i och med att han aldrig sett en tunnel förut så såg det ut så här innan han vågade gå igenom:
image160

Ja, jag fick krypa in i tunneln för att visa Gösta att det inte var farligt, och då blir det så här, med rumpan i vädret ;-) Men roligt hade vi. Mest roligt hade väl dem som tittade på :-D

Efter agilityn var jag, mamma och syrran på Åleberg föt gå tipspromenad. Det var vår första för året. Vi brukar gå den på onsdagar. Det är riktigt trevligt och en lagom promenad på berget. Dessvärre hade de spikat fast plankor tvärs över övergångarna till hagarna så det var ett rent helvete att ta sig runt. Gösta fick vi bära över för annars hade han väl brutit benen, klumpig som han är. Och jag fick ta det väldigt försiktigt då jag hade Jonathan i bärsele på magen. Kändes lite lurigt. Men runt kom vi till slut och fikade lite innan vi åkte hem. Så trevligt så!

Nu ska jag passa på att käka frukost innan Jonathan vaknar! Ha det!

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0