Besök på mormors jobb

Sitter hos mamma, på hennes jobb och väntar på att hon ska sluta. Hon är gymnasielärare på gymnasiet i Tidaholm. Sitter vid hennes dator i lärarrummet. Tänk, när en annen gick i skolan var man förbjuden i lärarrummet, men nu så har man fått inblick i deras lilla krypin ;-)
Jonathan är med här för första gången utanför magen. Han har varit här många gånger förr men inte i egen person så att säga. Många känner honom genom hemsida, men han känner ingen. Det typiska alla känner apan men apan känner ingen. Mamma har varit noga med att visa sitt barnbarn på datorn, men nu har de fått se honom live :-D

Idag blir det varmt. Det var 17 grader i skuggan halv nio i morse och nu är det näst intill olidligt ute. Tycker synd om Jonathan som inte riktigt förstår det här med värmen. Jag klär av och klär av för att han inte ska bli för varm, men det känns ändå som han skulle kunna koka. Just nu sitter han i sin vagn med sina prylar och verkar allmänt nöjd så nu är det nog ingen fara i alla fall. Tänker på folk som kan lämna sina barn i bilen, utan nedvevade rutor, i sån här värme och låta dem sitta där tills dem blir så varma att de dör. Usch, säger jag bara. Där är jag nog överbeskyddande och ser till att han är så sval som möjligt.

Ska försöka ta tag i mig själv och lägga ut lite bilder från traktorpullingen vi var på förra helgen. Hoppas jag ska hinna det idag! Men men...man vet ju aldrig...tiden springer iväg för det mesta så jag lovar inget!

Nu ska vi snart kika i leksaksaffären här i Tidaholm och se om vi hittar nån mobil att hänga över sängen.

På återseende// Malin

Kommentarer
Postat av: Sally

Tackar! :) Ne, fattar inte heller hur man kan lämna ett oskyldigt litet barn eller djur i bilen en varm sommardag. Det är fruktansvärt!! :(

2008-06-01 @ 10:31:50
URL: http://rallysally.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0