Helgens bravader

Har inte skrivit på hela helgen för jag har haft fullt upp på klubben. Vi har haft tävlingar torsdag, lördag och söndag och jag har varit på plats samtliga dagar och hjälpt till. Torsdagen var det rapport som gällde. Denna dagen blev inte alls så lång då det bara var tre hundar kvar efter de varit ute på rapportsträckan.
På lördagen hade vi spårtävling. Denna dag var betydligt fler hundar med på och inte alls så många som bröt så det blev en del skrivande på planen, som jag hjälpte till med. Men jag måste få säga att det var väldigt dålig lydnad de hade att visa upp. Jag kan inte riktigt förstå hur man kan tävla elit utan att ha alla momenten färdiga?! Det kanske bara är jag som tänker så? Men det känns så konstigt att de är uppe i elit utan att egentligen kanske vara klara för det. Ja ja. En del duktiga hundar var det med i alla fall så jag drar absolut inte alla över en kam!

På kvällen på lördagen tränade jag, Ulla-Britt och Berit hund och hade det allmänt jättetrevligt! Vi hjälptes åt med det mesta och jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, tack tjejer, för att ni hjälper mig med min lille pojk så jag kan träna min hund! Detta uppskattar jag nog mer än vad de flesta tror! Eftersom det skulle bli en tidig uppgång på söndagen så blev det dessutom en tidig kväll denna dag.

På söndagen var det sök och skydd. Kvart i sju var jag, Roger och Jonathan på plats på klubben, och sen höll vi igång heeela dagen. Måste säga att lydnaden var betydligt bättre denna dag så det var mycket skojigt att titta på. Även denna dag skrev jag på plan så jag hade verkligen första parkett!
Men lydnaden var ju givetvis inte roligaste denna dag, utan skyddet!!
Berit och Icy gjorde sin första elitskyddstävling vilket gick kanon, trots några nollor! Och dessutom var Tiilis gamla mamma Soya med trots sina 9 år. Och tro det eller ej så hade hon det bästa skyddet, i år igen, och tog hem hela tävlingen och tog dessutom sitt första cert! Dessutom var det DM i skydd och då, givetvis, vann han även det. Berit med Icy blev trea sammanlagt men tvåa i DM:et! STOOORT GRATTIS till båda dessa jätteduktiga ekipage! Nu hoppas vi att Soya håller sig pigg och frisk ett år till, för detta duktiga ekipage vann DM:et förra året oxå, så tar de hem det ett år till får de behålla den fina vandringsbucklan de fick!
Tog givetvis kort på pallen i skyddet:
image135
Berit Björk med Icy 2:a, Anders Mandorson med Soya 1:a, Anders Wennerberg med Quattro 3:a

Och en tjusig bild på ettan, gamla mamman:
image136


Måste bara säga tack än en gång till Berit får all hjälp och alla tips jag fått under helgen!!! Inte varje dag man får träna ihop med storfräsarna i skydd ;-)

Får verkligen inte glömma min älskade sambo och livskamrat Roger, som varit med samtliga dagar och tagit hand om Jonathan så jag har kunnat hjälpa till på klubben!! Älskar dig!

Kommer träningsuppdatering imorgon. Nu är det sängen som hägrar!!

Natti natti//Malin

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja du det är riktigt svårt så hon får en hel del, den där lilla tjockisen :)

2008-05-06 @ 09:11:17
URL: http://jesisi.blogg.se
Postat av: Helen

Våran dotter sov mkt oxå när hon va 3 månader & de e skönt att få sovmorgon ibland faktiskt..=) De e alltid skönt med promenader..=)

Kram

2008-05-06 @ 11:16:06
URL: http://madeleinesmamma.blogg.se
Postat av: m.

Sv: Ja, jag vet inte alls. Eller så har det att göra med att man säger och tycker så mkt saker hela tiden att folk inte har vett att sålla fram det man menar allvar med? Människor. De borde lyssna mer på vad jag menar än på vad jag säger. (;

Hoppas du får en bra dag.

2008-05-07 @ 14:36:04
URL: http://malson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0