Irritation

I söndags var jag, Jonathan och Tiili i Vårgårda på Tånga hed och tränade lydnad i ruskvädret. Givetvis var vi inte ensamma utan Berit, Ulla-Britt, Johanna-polis och en instruktör som heter Lena som precis som jag har malle. Det var kallt som satan men vi lyckades ändå köra ett par timmars träning innan vi gav upp. Detta var en mycket givande dag för mig och fick jättemycket bra tips av både Berit och Lena. Men precis som Berit säger är det lättare att någon som har erfarenhet av just rasen malle att ge tips. Det är , precis som Berit oxå säger, väldigt stor skillnad på en schäfer och en malle i träningen. Jag har fått mycket bra tips av Berit ändå, det tackar jag så hemskt mycket för, men att få träna med en "malleinstruktör" är alltid givande eftersom hon vet mer om hur mallen fungerar. Så nu kämpar vi på inför lördagen och även inför en eventuellt kommande högretävling. Tack än en gång för all hjälp! Och dessutom för allt stöd jag får av dig Berit! Kan säga att just nu har jag det inte lätt på klubben och behöver verkligen mina vänners stöd just nu! Och det är väl tur att jag har dessa vänner. Jag nämner inga namn nu, ingen nämnd ingen glömd. Ni som är mina vänner vet vilka ni är! Tack!!

Var på klubben igår och tränade lite. Kom vid halv fem för Berit var där en sväng innan hon åkte och jobbade så hon körde igenom mig och Tiili i trean. Funkade skitbra! Till och med fjärren funkade bra då så jag är helt klart nöjd med den träningsstunden. Kul att hon dessutom hjälper mig med Jonathan, det är alltid tacksamt när folk ställer upp även där! Sen blev jag kvar på klubben för Mollan och Ingela skulle komma vid sex och då skulle jag hjälpa dem lite med lkl ett. Även Annika och Susan kom och i och med att det var måndag så var givetvis Arne där oxå. Sen kom även "klickerfantasten" och en tjej jag har haft i kurs som "klickerfantasten" skulle hjälpa. Arne var otrevlig redan när han kom och jag kände hur irritationen steg inom mig. Jag är dessutom inne i en lite känslig period så tårarna är nära till hans ganska ofta nu, även om jag kanske inte visar det. När jag hjälpt Susan en stund skulle jag hjälpa Ingela, men Humlan såg fåglar på planen så vi gjorde ett byte så Mollan fick gå före. När vi tränat en stund körde Arne fullkomligt över mig och tog över min hjälp till kompisarna och då kändes det genast trist. Blev ganska ledsen över detta och när dessutom jag får höra att även Humlan fått ett utfall mot sig av cattledogen, samma som överföll Tiili, och hon inte gjort nåt åt saken utan klickat när hunden kommit tillbaka till henne, och hon dyker upp och ska hjälpa en hund, med klicker givetvis, som jag har haft i kurs, så mäller jag bara av! Nu pallar jag inte mera på denna klubb ett tag kan jag säga. Ska man få betee sig precis hur som helst eller?? Jag begriper inte riktigt vad som händer. Nu lägger jag ner klubben ett tag och ägnar mig helt åt mina vänner och mig själv! Ställer inte upp mera nu! Någon gång måste saker och ting ändras på och det hoppas jag kommer hända snart, annars vet jag inte vad jag gör. Det är som sagt tur att man har sina vänner! 

Nu gråter Jonahan så jag måste avsluta där. På återseende!

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0