Ross 1 år!

Idag blev jag bjuden på ettårs kalas! Ross fyller nämligen ett år idag och det firades med en smarrig jordgubbstårta! Givetvis fick han en liten present i form av en mjukisigelkott som lät konstigt när man klämde på den. Ross skulle genast döda den och tyckte det var en kul present han fick. Kul! Lite bilder blev det så klart:
    

Ja, som ni ser så har han skojigt. Han hade så skojigt att han bara la sig på sidan till slut och somnade för han blev så trött ;-)
Jonathan tyckte nog det var roligt på kalaset med för han fick spelet en stund och illflabbade och tjöt! Tokungen! Fast han var mer troligt bara trött och då kan ju barn bli så där flamsiga! Kul var han i alla fall. Även han somnade som en stock sen!

Efter jag varit hos Ulla-Britt åkte jag ner till klubben för att göra nåt elitmoment med Tiili innan jag åkte hem. När jag kom till klubben hade Jonathan vaknat och var hungrig så han fick lite mat först och när jag var färdig för att gå ut på planen kom hon med cattledogen med ett papper i handen som hon la framför mig och frågade vad det var. Detta var ett inlägg från den här bloggen, närmare bestämt från den 20/5, alltså ett tag sen. I det inlägget hade jag skrivit om A, att jag var irriterad på honom för att han var otrevlig mot mig, och jag hade skrivit om henne, för att hennes hund en gång hoppat på min hund två gånger samma dag och inte bett om ursäkt för det och för att hunden gjort utfall mot min kompis hund och för att hon inte gör nåt åt saken, som man tydligen inte får när man tränar klicker. Alltså själva irritationen låg på A och på att jag inte gillar klickerträning och att personen i fråga inte bad om ursäkt för att hennes hund hoppade på min hund. Försökte föklara detta för henne idag, när hon verbalt hoppade på mig. Hon i princip hånade mig för att jag sa att min hund blev rädd, alltså överraskad, av att bli påhoppad och för att jag hade fått ont i handen för att Tiili ryckte till så i kopplet. Dessutom slänger hon ur sig att på grund av att jag skrivit om detta i min blogg så förstör jag stämningen på klubben! Vilken stämning tyckte jag?! Har aldrig varit någon bra stämning på den klubben så länge jag har varit med i alla fall. Och jag har verkligen försökt vara alla till lags och visat min positiva sida utan respons. Utan istället känt mig utanför och åsidosatt. Sen jag skaffade Tiili så har det dessutom inte blivit bättre. Snarare tvärt om!
När jag stått en stund och tagit emot massa skit framför Jonathan och en person till som bara satt där, packade jag ihop mina grejor och började gå mot min bil, då säger hon som avslutning att hon tycker jag ska åka hem och ta igen mig lite. Då vände jag mig om och sa:- Ja, eller så åker jag hem och tränar med min hund så jag kommer någonstans för här får man ju i alla fall ingen hjälp!

Ibland undrar jag vad det beror på att det blir så här? Har jag fel ras? Tränar jag för mycket/för lite? Tränar jag på fel sätt enligt andra? Eller är det rent av bara avundsjuka detta handlar om? Det är nämligen så att när jag skaffade Tiili så fick jag ingen hjälp på klubben med mitt tränande och uppfostrande. Tiili har varit en svår hund i uppfostringssyfte och har haft jättesvårt med andra hundar samt människor. Detta har jag i princip tränat bort och hon kan idag vara lös överallt utan att flyga på någon, det har hon i och för sig aldrig gjort heller, och vem som helst kan hälsa på henne utan att det händer något. Och vad gäller lydnaden och brukset måste jag säga att jag lyckats ganska bra. Ska starta elit lydnad till hösten och ska starta både lägre sök och högre spår till hösten. Den enda hjälp jag fått för att komma dit är av min kära kennelmamma och kennelpappa! Dem har varit två bra klippor att stötta sig emot när det gått trögt! Nu det senaste har även A och Ulla-Britt hjälpt mig en del, men som sagt fram tills nu har ingen på klubben hjälpt mig! Är det detta som stör folk? Är det därför de har rätt att hoppa på mig och säga att JAG förstör stämningen på klubben?

Jag har låtet mycket glida genom fingrarna men det som hände idag var den droppen som fick min något överfulla bägare att rinna över! Nu lägger jag ner min verksamhet inom den här klubben. Inga fler kurser. Kommer inte ställa upp på någonting som den här klubben anordnar eller liknande. Nu är det slut på det här från min sida! Dessutom kommer jag så snart det går tävla genom en annan klubb. Finns ingen anledning till att tävla för en klubb där styrelsemedlemmar får betee sig hur som helst mot sina klubbmedlemmar! Alla har rätt att ha en åsikt och alla har rätt att utrycka den, men anklaga folk för saker som inte stämmer, det får man inte göra!

För att avsluta detta lika trevligt som jag inledde det kommer här en bild på tre av mina sex älskade familjemedlemmar!


God natt //Malin

Kommentarer
Postat av: Ingela Kotten och Humlan

:-)

2008-05-26 @ 22:10:52
Postat av: Ingela

Va konstigt det blev ta bort dom...En smile applåd skulle det varit..;.)

2008-05-28 @ 15:31:52
Postat av: Sofia med Kenja och Hollie (av Centaurus)

Huuuuh! Får gåshud när jag läser detta. Ojojoj! För det första är det inte tilllåtet att låta sin egen hund hoppa på andra, för det andra verkar vissa på din klubb ha piss i skallen. Tips är att ge hennes hund en rejäl spark nästa gång för att visa Tiili att du försvarar henne och för att visa denna "klickerfantast" att hon faktiskt ska respektera att andra inte uppskattar att hennes hund dräller omkring. Och jag menar vad faen.... Inte kan ett "klick" hindra en hund som har en hel del massa annan motivation till att göra något helt annat. Klicker är superbra i inlärningssyfte, men i uppfostringssyfte är ett "NEJ" följt av en rejäl åthutning bästa sättet att få hunden att vända.



Suck... Tycker synd om dig men tyvärr måste man träffa på idioter jämt och ständigt. Men stå på dig! Det kan inte vara någon som gillar att hennes hund är utom kontroll.



Kram!

2008-06-23 @ 08:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0