Besöket på Lyckostaffens kennel

Ja, nu har jag lite tid över så jag hinner skriva om vårat besök på Lyckostaffens kennel i fredags. Var riktigt plågsamt att behöva vänta hela dagen, men som tur var så rann tiden iväg rätt så bra så när vi väl åkte så kändes det inte så jobbigt att ha väntat ändå. Hämtade upp Roger på sitt jobb innan vi åkte och när vi kommit ungefär halvvägs så fick vi stanna på en busshållplats för att byta, vad jag trodde var, en bajsblöja. Men lurifaxen hade bara fisit så vi kunde fortsätta resan till Lidköping. Hade beräknat restiden med goda marginaler så vi kom lite tidigt men det gjorde nog inget. De bodde i ett jättefint hus i en by utanför Lidköping som heter Lovene, med stor fin inhängnad tomt. När vi ringde på blev jag förvånad att jag bara hörde en hund skälla, då det sedan visade sig att de hade 8 vuxna hundar hemma. 6 staffar och 2 mopsar. Sånt gillar jag!! Vi blev mötta i dörren av kennelpappan och av Tyra, valparnas mamma. Hon var en jätteglad och trevlig hund, lika trevlig som sin kennelpappa! Så fick vi komma in och se dessa underbart söta valpar. Dem hade precis ätit när vi kom så de låg mest i en stor hög, men vi fick lov att störa dem lite så vi fick se vilken valp som var "våran". Den , just nu, största valpen var vår. Hon var jättefin och gosig. Ja, kanske lite svårt att bedömma sånt om 4 veckor gamla valpar, men söt var hon i alla fall. Och tjock, som en liten padda ;-) Så kom kennelmamman hem och vi drack kaffe, åt nybakata muffins och pratade MASSA hund! Sen ville kennelpappan se på Gösta. Han har inte sett honom sen han var valp så han var lite nyfiken. Han kom ihåg att han var fin när han var liten och blev inte det minsta besviken nu heller. Gösta är ju en riktig hunk ;-D Jag blev runtvisad i trädgården innan vi gick in. Innan vi åkte betalade vi handpenning på Doris och önskade dem lycka till med MH-testet de skulle åka på dagen därpå. Allt kändes jättebra och vi kom bra överens med varandra och jag stortrivdes med deras hundar. Vi kommer säkerligen åka någon fler gång och hälsa på innan vi hämtar lilla Doris. Så jag slipper vänta dem där lååååånga fyra veckorna ;-) Lite fler bilder på skönheterna och deras mor.
Mamma Lyckostaffens Kate "Tyra" med alla valparna

Jonathan tittar intresserat på Doris

Tänk att de kan vara så söta!

Nu ska jag snart gå och väcka min lille gosse för jag ska snart till vårdcentralen och undersöka min onda axel.

//Malin

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååå gud vilka minnen jag får när jag ser bilderna på lilla Doris.. Det var en mysig tid både väntan innan man fick hem sin lilla godis och vid hemkomsten.. Nu har ju du redan hundar sedan innan, Chillie var ju våran första. Men gud vad speciellt! Den roligaste tiden i mitt liv än så länge! Tack för tipsen du gav mig, ska prova med att skramla med något nästa gång vi får besök.. Ett NEJ funkar inte alls på Chillie, det är som att hon är i en annan värld! Svårt också att lägga henne ner när hon är så glad, tycker jag! vi har även provat med att kasta vatten på henne, det funkar verkligen, men kanske lite FÖR bra, eftersom hon blir skygg och det ser ut som hon har fått stryk.. Lite hemskt att se henne sån, så den metoden använder vi bara när hon VERKLIGEN förtjänar, vilket är väldigt sällan... Men som sagt, tack för tipset med skramlandet, känns som att det kan vara effektfullt på våran lilla madame... :) Tur att man inte har större bekymmer än såhär egentligen med sin hund, men eftersom hon är så go i övrigt så vill man att allt ska vara perfekt..Hon har aaldrig visat någon aggression eller gjort några som heldst dumheter, vilket jag tycker är helt fantastiskt! Staffar är verkligen underskattade! Finns ju nästan inga snällare hundar.. Ok, att man får uppfostra lite hårdare, men vaddå? Egentligen ska man ju göra det med alla.. Det blev ett långt inlägg här nu, ha det så bra och lycka till med lilla sötnosen!

2008-09-24 @ 16:49:53
URL: http://chilli.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0