Tävlingssugen

Ja, det är jag som fan nu! Var på klubben och tränade nu på kvällen och det gick så jävla bra. Det enda som är ett litet bekymmer just nu är tungapporten men med lite träning så sitter nog även den. Hon tycker den är lite väl tung och vill helst inte ta den men med lite peppning och massa beröm så tar hon den till slut. Får väl styrketräna med henne lite ;-) Var lite kul idag oxå för när jag varit inne och fikat och gick ut igen och tände upp på planen och skickade henne på framåtsändandet, fått henne till att gå sakta och sen kallat in henne så ser jag när jag ska vända att det hoppar omkring en massa harar längst ner på planen. Det var säkert 4 stycken! Och Tiili såg dem aldrig. Puh, vilken tur då jag har en jaktidiot till malle. Så när jag gjorde framåtsändandet åt andra hållet och kommit upp och vänt där uppe så tänkte jag att nu tränar vi lite skall så hararna blir rädda. Sen fortsatte jag som vanligt och hoppades bara på att hararna var borta, och det var dem som tur var. Sån tur tror jag aldrig att jag har haft förut. Hon brukar alltid se smådjur långt innan mig. Men jag tror hon var så inne i sitt arbete att hon inte riktigt hade synen "på".
Måste komma igång med mina spårupptag nu oxå. Tror att jag bara kommer igång med det så kommer det nog gå ganska fort att få in det. Hon är ju trots allt en smart malle ;-)
Jag får väl satsa på BH-provet jag ska göra i oktober för att mätta mitt tävlingssug!

Nu ska jag sova. God natt //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0