Träningsdag i Mariestad

Igår var jag och Tiili i Mariestad hela dagen. Åkte hemifrån strax innan åtta vilket kändes jobbigt då sonen är sjuk och sov knappt inte en blund på hela natten. Stackaren! Men jag kom iväg i alla fall. Har aldrig varit på Mariestads BK och hade tagit ut en vägbeskrivning på eniro. Eniro brukar funka bra, men inte den här gången. Körde JÄTTEFEL! Som tur var fick jag tag på Ulla-Britt och hon hade varit där flera gånger och kunde ge mig en vägbeskrivning så jag lyckades ta mig fram i tid till slut.
Vi började dagen med en platsliggning med skott. Jag har inte gjort det med Tiili sen vi tävlade lägre. Och det gjorde jag i maj förra året så det är LÄÄÄÄNGE sen. Så jag tog det säkra före det osäkra och stod intill henne, men hon var helt oberörd. Sen fortsattes dagen med massa lydnadsträning. Fick hur mycket bra tips som helst, och en del utskällningar ;-) Och ursäkterna stoppar vi i en svart påse och lägger i soptunnan, det fick jag oxå lära mig :-D Berit Björk hade anordnat allt och fixade även för det goda fikat och maten vi fick under dagen! Dagen var välorganiserad och flöt på bra. Så när klockan nästan var fyra så la vi en plats med skott som avslutning och då hade vi hunnit med, jag vet inte hur många rundor med lydnad, och uppletande av föremål och massa prat om träningstips och massa annat skojigt om hundar. Tack Berit så hemskt mycket för en trevlig dag! Får väl tacka vädergudarna oxå då de skänkte en hel dag med sol åt oss!
Några bilder från träningen. Resterande bilder hittar ni på hemsidan.
Som ni ser så var det en blandad kompott av hundar som var med och tränade.





Behöver kanske inte säga att jag var DÖTRÖTT när jag kom hem.
Som tur är så har Jonathan sovit inatt så nu är jag utvilad inför kvällens träning!

Nu är det middag. //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0