Trevligt staffesamtal

Eftersom Gösta förhoppningsvis ska bli avelshane och jag inte haft nån avelshane förut så ringde jag Kronsäters kennelmamma som sitter med i uppfödarkommittén i staffeklubben. Vi hade ett mycket givande samtal där jag lärde mig mycket och fick en hel del att fundera över. Men en sak som är klar är i alla fall att vi ska testa Gösta för L2HGA och kanske även HC. Så han kommer inte användas i avel förrän vi fått resultat på det testet. Sen kommer jag förmodligen oxå HD och AD röntga honom. Men det viktigaste just nu är ändå L2HGA testet. Och om han är CLEAR där så kommer jag att låta honom användas, om nån vill ha min guldklimp vill säga ;-) Så skönt att prata med nån som har samma värderingar som en själv och en sund uppfattning om hundavel! Så tack än en gång för ett trevligt samtal! Nu har jag lite mer klart för mig hur jag vill ha det som ägare till en blivande avelshane!
//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0