Barndop och svensexa

Idag har det varit fullt upp hela dagen. Gick upp strax efter sju och sen har allt gått i ett. Först hade vi barndop. Jonathan döptes i Mularps kyrka av vår lokala präst. Han var som vanligt snäll och somnade nästan i slutet av gudstjänsten. Gullunge där! När dopet var slut for vi till Kaleby för att käka lite smörgåstårta, kaffe och vanlig tårta. Många var vi och mycket presenter blev det. Ska jag dra upp allt här blir det en hel roman! Tack alla i alla fall för allt fint Jonathan fick!
När fikat var klart satt vi och drog ut på tiden så gott det gick, Markus skulle nämligen bli kidnappad men de blev så sena så vi fick hitta på en massa ursäkter för att inte syrran och Markus skulle åka. Snacka om att inte fatta nåt. Markus blev mäkta förvånad när alla grabbar rusade in och drog iväg honom. För att inte tala om hur förvånad han blev när han fick se vad han skulle ha på sig. En brottardräkt! Kan tänka mig att de hade roligt åt honom sen när han fick göra bort sig på stan!

När jag kom hem från Kaleby packade jag upp alla presenter, skrev lite i Jonathans bok, hängde ut tvätten jag hade tvättat sen blev det film ihop med syrran. Efter filmen kollade vi på körslaget och ja, nu sitter jag här. Trött som satan är jag, Jonathan sover och Roger är fortfarande på svensexan så nu ska jag ta och krypa ner under täcket och slappna av i alla muskler och bara somna gott! Imorgon uppdaterar jag både blogg och hemsida med nya bilder på dopet och svensexan.
God natt  //Malin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0