Oj oj oj

Usch vilken dag det har varit alltså . Det började bra med en rejäl sovmorgon, vilket var jätteskönt och behövligt . Men sen rann tiden iväg och allt blev stressat. Jag badade lillemannen och duschade själv och skulle sen hinna laga mat och åka till stan med den till Roger, helst innan halv ett. Men när man sover till 10 så blir det lite knappt med tid måste jag säga. Istället för den goda kyckligen jag tänkte laga från början så blev det så enkelt som makaroner och korv idag istället . Det gick visserligen fint att äta det med. Ibland är även det enklaste det godaste .

Jag och mamma åkte en sväng till Kinnarp för att kika efter en grej när hon kom hem från jobbet. Tyvärr kan jag inte avslöja här än vad det var vi tittade efter eftersom det ska bli en överraskning till Roger och som ni förstår så läser han ju det här . Jag kan i alla fall säga att vi hittade det vi letade efter och det kommer bli kanonbra . Och jag kan avslöja att det har med Jonathan att göra. Dessutom tror jag Roger blir jätteglad .

Dagen gick jättefort. Fattar inte vart tiden tog vägen. Strax efter fem var jag hos Roger en sväng innan jag åkte hem och det är på hemvägen det händer som inte får hända . Jag släpper vägen med blicken ett par sekunder, fråga mig inte vad jag tittade på för det kan jag inte svara på, men på dem få sekunder jag inte har koncentrationen på vägen kommer jag för långt ut åt höger och när jag väl märker vad som är på väg att hända är det för sent. Jag gör allt för att styra upp på vägen igen med det går helt enklet inte, så i dryga 90 km/h åker jag ner i diket. Jag får väl tacka gud att det hände just där det hände. Diket jag körde ner i ligger utanför Falköpings flygplats och där är det extremt mjukt i marken, mer eller mindre sumpmark, och inga träd eller andra hinder "ivägen", så det som händer är att när jag kanat ner åker jag på gräset/jyttjan ca 20-30 meter innan det tar stopp. Inga stenar, träd eller stolpar i vägen som sätter stopp utan det blir ett "mjukt" stannande på gräset. Hade det varit träd, hårt i marken, ja eller vad fan som helst rent ut sagt så hade det förmodligen gått åt skogen. Åtminstone hade varken bilen eller vi klarat oss helskinnade ur olyckan. Men nu hade vi sån "tur" att det inte fanns det så till och med bilen klarade sig utan några skador, vad vi kan se nu i alla fall. Men jag måste få ge kritik åt alla dessa människor som åkte förbi och inte ens stannade för att fråga hur det var med oss . Jag stod en bra stund innan mamma, pappa, Jonny och dessutom Ulla-Britt kom till undsättning, utan att en enda liten jävel kollade läget. Däremot, precis när olyckan hade inträffat, stannade EN lastbilschaufför och frågade hur det gick. Han såg förmodligen hela scenariot och stannade för att kolla läget. Han ska ha en stor eloge för detta . Det fanns ju i alla fall EN vettig människa ute på vägen fortfarande! Sen måste jag tacka mamma och pappa för att de körde hem Jonathan och tog hand om mig , Jonny för att han kom och kollade läget med bilen och oss och för att han sen ringde och peppade mig lite , och Ulla-Britt som körde hem mig och höll mig sällskap sen och fick mig på bättre tankar ! Och givetvis tackar jag min älskade Roger som står vid min sida i vått och torrt , det finns en anledning till varför jag älskar honom sååå mycket!
För säkerhetens skull, och för att det ska finnas dokumenterat, åkte vi in till jourcentralen på kvällen. Sen unnade vi oss lite godis och pizza för att tröstäta lite, det hjälper alltid . Dessutom har jag pratat med Ingela på kvällskvisten och det kändes oxå bra !
Kan ju säga att jag verkligen lärt mig nåt av detta. Kommer ALLTID ha ögonen på vägen fram över! Det räcker med så lite så lite för att man ska vingla till och nästa gång kanske det inte går så bra som det gick idag, så därför ska jag se till att det inte blir en nästa gång!!!

Nu ska jag gå och lägga mig och få en mycket behövliga god natts sömn  .

Håll ögonen på vägen när ni kör //Malin

Ps. Glömde en sak, tack Jonny för att du hjälpte till att spola rent bilen!! Men som du säger lär vi nog hitta gräs i motorutrymmet ett bra tag fram över  Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0