Feber i värmen

Ja, min lille gullgosse har fått feber. Han sov oroligt igår kväll och jag började undra vad som var fel. Gick upp en gång och kikade ner på honom och då låg han på mage med huvudet i fotändan. Jaha, tänkte jag det var därför han var grinig. Jag vände tillbaka honom och la mig igen och somnade nog om en stund. Men hann inte sova länge förrän Jonathan gnällde igen. Klockan var då ca 1 på natten och jag tog då upp honom. Han var precis glödhet så jag gick ner och tog tempen på honom. 38,8 grader visade den så det var inte konstigt att han var grinig. Han åt en skvätt mat och sen somnade vi ihop på soffan. Vid 3 gick jag upp och la honom i sängen och vi sov fram till 5 ungefär. Då vaknade jag av att han gnällde igen. Gick upp och gav honom lite alvedon och värmde en flaska tillägg som han åt ganska bra av. Sen somnade vi båda i sängen och sov väl av och till fram till ca 9. Då gick vi upp och efter nån timma tempade jag honom igen, då hade febern stigit till 39,9! Han fick alvedon igen och vid tolv var han ganska pigg, åt och hade en temperatur på 37,6. Nu har han sovit i 1,5 timma ungefär men nu har han återigen feber så i med mera alvedon. Men jag måste säga, för att vara första gången han är sjuk, på riktigt, han har ju varit lite småförkyld tidigare, så är han väldigt snäll. Han skriker inte nåt direkt utan är bara allmänt gnällig. Fast jag hade helt klart förstått honom om hade gallskrikit för det måste vara oerhört jobbigt att ha feber i den här värmen. Nu är det visserligen inte så hiskeligt varmt som det har varit. 24 grader hade vi i skuggan nu, så det är ju inte så farligt. Men ändå!

Nu ska jag återgå till att mysa med honom framför tv:n tills alvedonen har hjälpt lite så jag kan få i honom lite mat igen.

På återseende!//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0