Usch

Det ska man kanske inte säga egentligen men jag säger det nu ändå. Usch, det är för varmt. Har precis gått en promenad med hundarna och Jonathan och trots att det bara var 20 grader så rinner man bort och hundarna blir precis slut. Det är jätteskönt med sol och värme men det behöver väl inte vara så in i nordens varmt.

Igår var jag och handlade en sväng på kvällen, men trots att det var vid sju så var det fortfarande 27 grader i skuggan. När jag har handlat klart och kommer ut på parkeringen är det någon som stängt in sin hund i bilen, utan att veva ner några fönster! Stackars hund! Jag gick in i affären igen och bad dem ropa ut i högtalaren om detta, men när jag kom ut igen så var bilen borta, som tur var! Personen i fråga var nog bara inne i butiken i 5 minuter men jag tycker det inte är för mycket begärt att folk ska veva ner rutorna ändå. Det tar ju inte lång stund att göra det. Ja ja, det är väl inte alla som tänker som jag, men en del kanske borde göra det för sina hundars skull!

Nu ska jag ta en efterlängtad kopp kaffe och sätta mig på altanen i skuggan och läsa en bok!

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0