Utställning gånger 2

Igår var det två utställninger i Falköping. Bilutställning och hundutställning och senare på kvällen var det cruising. Bilutställningen missade vi för att vi var på hundutställningen med Gösta. Det gick kanon för honom detta året med, med BIR, HP och BIG 2:a!! Skojsigt så! Fast det var en jobbig utställning med närmare 30 grader varmt! Alla var helt slut efter den utställningen kan jag säga.
Träffade en urmysig hund på utställningen oxå. En amstaffvalp som hette Benny! Ja, en kamphund, precis som ni satt och funderade över om det var. Precis som Gösta är. Vi satt ihop med Bennys matte och husse nästan hela dagen och hade massa intressanta diskussioner, bla om just kamphundar eftersom vi båda äger sådana. Fast egentligen vill jag inte kalla dem för det för de är världens mysigaste hundar. Men jag ska berätta om en sak som hände på utställningen så förstår ni varför jag kallar dem det just nu och ni kommer förstå ironin senare. Det var nämligen så när Bennys husse promenerade runt på utställningsområdet med honom mötte han en man med en irländsk varghund som var på väg fram och skulle hälsa på glada Benny. Men det fick han inte utan sa till sin hund att akta sig och att såna hundar inte borde få vara med på utställningen. Senare, när Gösta hade varit inne i ringen, kom Bennys husse bort till oss och hälsade på Gösta, då berättade han om detta och sen ville vi hälsa på den "farliga kamphunden". När vi kom till Benny och hans matte stod mannen i fråga där och pratade med Bennys matte. Han hade ställt sig väldigt nära bakom dem, nästan som om han ville provocera dem lite, sen hade han frågat Bennys matte om hon skulle ställa ut Benny varpå hon svarade att hon givetvis skulle det och undrade om hon inte fick det. Mannen svarade då att hon självklart fick det, men lät inte allt för övertygande. Väldigt knepig människa tycker jag, och det är såna människor som jag tycker har väldigt dålig hundkunskap. Hade han vetat vad Benny var för hund hade han, precis som vi, tyckt att han var urmysig, men som alla andra som är emot kamphundar och som inte har en aning om vad det är för hundar så dömde han efter utseendet och därmed anser jag att han är rasist i hundvärlden! En hund är en hund oavsett utseende och bakgrund! Men men, sen spann vi på detta hela dagen vi och Bennys matte och husse och hade ganska roligt åt det faktiskt. När dessutom min mamma, pappa och Jonny och Hanna kom med sina rottisar kunde vi inte låta bli att skoja ännu mer. Då hade vi ju trots allt 5 kamphundar i vårt lilla "läger" utan något problem alls! Hoppas mannen med varghunden såg detta så han såg att "kamphundar" faktiskt inte biter ihjäl första bästa hund och kan umgås med varandra!! Nu kanske ni förstår ironin bakom mitt ordval "kamphundar"! Lite bilder från gårdagen, mera sådana finns på hemsidan att beskåda!
Sötnosen Benny

Snygge Gösta i BIG-final

Jag och alla rottisarna



Kan meddela att det är 27 grader i skuggan nu när jag skriver detta och jag fullkomligt rinner bort. Ska nog övertala Roger att vi ska åka och bada!

På återseende, och du, räds inte kamphundarna utan människrona i kopplet bakom! //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0