Hundbad

Idag har jag grävt upp en av mina rabatter. Den såg verkligen hemsk ut och jag är kass på att rensa ogräs, så ja, ni kan tänka er själva hur det såg ut ;-) Men nu är den borta. Nu ska vi bara gräva bort all jord och lägga dit lite stenplattor istället så är det färdigt sen. Blir nog bra när det blir färdigt.

Var ute hos syrran en sväng för en stund sen. Deras granne har grävt en sjö precis intill. Vi gick över till dem och frågade om vi fick bada oss själva och hundarna där, och javisst, det fick vi så gärna! Jag badade inte men syrran och hundarna badade. Gösta hivade jag i från bryggan med syrran precis nedanför ifall han skulle sjunka, vilket han hade gjort om inte syrran hjälpt honom. Han är verkligen kass på att simma. Så han nöjde sig med att bara doppa fötterna sen. Tiili däremot älskar vatten och simmade gladeligen ut och hämtade pinnen jag kastade. Dessutom dök hon från bryggan. Lyckades få några härliga bilder på Tiili när hon badar och dyker. Se och njut!

Tiili simmar ut för att hämta pinnen...

...och hon simmar tillbaka med pinnen och Gösta väntar på henne för att försöka stjäla den;-)

Här är hon på väg att dyka från bryggan...

...tar sikte på pinnen...

...och landar tjusigt med ett magplask!


//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0