Stackars Barbie

Häromdagen smet Barbie ut. Hon är ute lite ibland, bara korta stunder, men just denna dag försvann hon iväg. Sen framåt kvällen hörde jag att det var bråk utanför och fick då rädda henne från en stor gul katt så jagade och bråkade med henne. Hon hade råkat bli nedtryckt i en hundskit så jag gick in med henne och badade henne. Hon var lite skärrad men verkade inte skadad på nåt vis. Dagen därpå lyckas hon smita ut igen och var borta hela dagen. När hon kom hem haltade hon kraftigt på vänster bak och var allmänt omtöcknad och vinglig. Nej, tänkte jag, nu har hon blivit påkörd oxå. Dagen därpå kräktes hon och mådde jättedåligt så jag tog henne till veterinären där de röntgade buk och bäcken men hittade inte fel på henne. Hon fick lite smärtlindring och fick åka hem och vila sig. Nu idag, efter ca en vecka, kom hon och strök sig emot mig och när hon vänder baken till får jag se ett mycket otäckt och stort sår på vänster bakben! Åh, typiskt tänkte jag och kom väl fram till i samma andetag att hon förmodligen aldrig blivit påkörd utan det onda hon hade måste ha inträffat vid slagsmålet med den andra katten. Så idag har vi återigen varit hos veterinären och idag sövde dem henne, rakade runt såret och fick dränera på två ställen i låret! Stackars liten!
Piggar upp mig lite med en fin bild på min vackra katt!

//Malin

Kommentarer
Postat av: Ingela Kotten och Humlan

Men vilket elände..Är det inte nog snart???

2008-06-12 @ 19:18:18
Postat av: Malin

Man får väl verkligen hoppas! Men hon är pigg idag i alla fall!

2008-06-13 @ 09:19:35
URL: http://smedjebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0